Farizul Syamil

Assalamualaikum, Bismillah, Alhamdulillah & Peace Be Up To You

Setelah sekian lama saya teragak-agak untuk 'create' blog bagi menyampaikan segala yang terbuku di hati untuk tatapan dan pandangan umum, akhirnya dengan izin Allah, tercipta juga. Rasanya sudah sampai masanya untuk saya mula berkarya. Adapun sesetengah individu menggunakan blog sebagai medium untuk menulis diari harian,curahan rasa hati dan tidak kurang juga blog dijadikan sebagai medan kritikan dan 'menghentam' sesetengah pihak..

Terlebih dahulu,tujuan saya 'create' blog ini bukanlah sekadar suka-suka tetapi harapan di hati ini ialah untuk berkongsi pendapat serta pengalaman dengan masyarakat umum. Sebenarnya, melalui penulisan,kita boleh meramal sikap penulis dan mengukur tahap kematangan individu tersebut. Contohnya, cuba kita bandingkan penulisan murid darjah 6 dengan coretan calon SPM. Tentunya terdapat perbezaan yang ketara. Satu perkara yang paling penting untuk berkarya ialah bertanggungjawab terhadap apa yang ditulis. Elok saya menceritakan sedikit latar belakang saya kerana bak kata orang tak kenal maka tak cinta.

Nama diberi, Muhammad Farizul Syamil Bin Mohd Suhimi (a perfect knight). Dilahirkan di Hospital Daerah Batu Pahat pada tanggal 8 Disember 1990 (masih muda). Status saya kini, bujang dan mengharapkan seseorang yang terbaik untuk diri ini. Mendapat pendidikan awal di Sekolah Kebangsaan Seri Kelana. Kemudian menyambung alam persekolahan di peringkat menengah di SMKA SHAMS dan Sek Men Sains Seremban. Kemudian pengajian diteruskan di Kolej Matrikulasi Johor dan seterusnya A-Level di Kolej Shahputra Kuantan selama dua tahun dan kini alhamdulillah, rezeki dan takdir saya ditetapkan oleh allah untuk menyingkap dan menyelongkar ilmuNya di bumi Mesir sebagai pelajar perubatan di Universiti Al-Azhar.


Ada orang kata blogging ini akan membuatkan kita addicted. Rasanya betul jugak teori ni. Sedangkan facebook,friendster,myspace n etc pon semuanya berjaya membuatkan seseorang itu melekat di depan komputer seharian suntuk. Selama ini saya cuma aktif melayari facebook dan tiba-tiba hari ini, hati saya mengatakan yang facebook sahaja tidak cukup untuk dijadikan medan dakwah dan perkongsian. Jadi sebagai muqaddimah, cukuplah sekadar saya nyatakan bahawa tiada kata seindah al-quran.


Firman Allah Taala, maksudnya: " .. Dan siapakah yang lebih benar perkataannya daripada Allah? " (87, An-Nisa').

"Allah telah menurunkan sebaik-baik perkataan iaitu kitab suci Al-Quran.." (23, Al-Zumar)



penulis.....
6 Responses
  1. Nadhirah Says:

    seram tengok mayat...adeyyy


  2. hehehe...
    jgn seram2...
    cadaver 2 da x boley gerak...;)


  3. HDS voice Says:
    This comment has been removed by the author.

  4. nur sakinah Says:

    cantik dissecting room ni...
    di manakah?


  5. kat gamaah...hehehe...
    cadaver lama~


  6. MsSay Says:

    Punya la seram.. mayat real lagi tuh.. hehe